Friday, January 13, 2012

Aku Perlukan Cinta..




Menganyam rindu hari demi hari,
menguji kesabaran iman dalam penantian ini,
jodoh yang ku tunggu belum jua datang melamar hati,
hati yang semakin sepi sendiri..

Benar,
cinta sudah pun terpupuk disini,
semakin mekar dilubuk qalbi,
namun cinta belum bisa disemai,
dalam makna yang hakiki..

Tuhan,
aku perlu cinta untuk ku terus menyemai iman yang senipis kulit bawang ini,
aku perlu cinta untuk memberi kekuatan dalam dakwah ini,
sungguh aku tak bisa sendiri untuk menyulam taqwa diri,
aku perlu cinta untuk mentarbiahkan aku waktu aku alpa sendiri,
aku mohon yang terbaik buatku dariMu,
ku ingin cintaku menjadi zikir rindu padaMu,
bersamanya,
cintanya,
dan rindunya,
hanya pada dia,
hanya dia...

2 comments:

  1. assalamualaikum..hai cik tema ado blog gk eh..hik2..jgn lupo follow me back ea..;-)

    ReplyDelete
  2. nice entry... ya.. bilala nak datang cinta 2 ya.. haha

    ReplyDelete