Sunday, May 6, 2012

tentang jiwang aku.. :D

kata sahabat, aku nih jiwang karat sejak zaman skolah lg, mcm2 gelaran aku dpt.. klu kat meja pun penuh ar ngn puisi tulisan aku yg aku conteng sampai kwn2 aku pn leh cam dah ni meja aku, tmpt aku duduk... tp yerlah, x  smua memahami minat dan jiwa aku.. ketika aku menggubah puisi, ada dtgnya dr ht sndiri, ada dr novel2 yg aku baca.. aku hayati dan aku memahami setiap watak utama dan aku gubah prasaan2 itu dlm bentuk puisi.. aku tahu ar x smua bg persepsi yg baik trhadap tulisan dan minat aku yg jiwang karat nih.. ada kata2 jiwang seolah2 tuju pd kekasih, tp hakikatnye xde sorang pn yg tahu kecuali aku... aku sgt suka dgn puisi.. kekadang aku wat ayat jiwang2 tp aku bg dekat kwn2 pmpuan aku, yelah aku mne ade kwn laki pun.. huhuhu... seronok brbagi kata2 indah dgn kwn2.. n hanya dua org je kwn baik aku yg sgt2 suka dgn tulisan jiwang aku.. huhuhu... aku happy n puas setiap kali aku gubah puisi2 indah, puisi2 yg aku buat x semestinya drpd kisah hati aku sndiri tp aku mghayati prasaan2 org di sekeliling aku..  perah hampir 2,3 bulan jugak aku x menulis gara2 seseorang, seolah2 ilhamku hilang, fikiranku jd beku, aku mcm trkapai2, tanganku seolah2 jd kaku utk mggubah puisi, tp akhirnya aku trjumpa satu inspirasi yg mmbuatkan ilhamku hadir makin mnjd2.. kdg2 aku trfikir mcm mana dlm satu hr aku blh buat 2,3 buah puisi padahal fikiranku nih trbatas, kdg2 ilhamtu dtg tiap2 hr.. kuasa Allah, Dia memberikan ilham itu utk aku.. aku syukur sebb aku xde ape2 kelebihan dlm diri aku tp aku punya jiwa yg sntiasa ingin memahami prsaan insan di sekililing aku dan mnjadikannya sebuah puisi sebagai kenangan.. setiap puisi yg aku gubah ibarat sebuah cerpen kenangan utk aku... stiap kali aku baca kembali puisi2 aku, akan trgambr kembali kenangan2 yg trjadi ketika aku menulis puisi trsebut..

aku x kisah bila mcm2 gelaran aku dapt, ustazah jiwanglah, ustazah rocklah, minah jiwang karat, minah suka berkhayal n seumpamanya sebb aku bhagia dgn puisi2 dan aku sgt suka sharing ayat2 indahku dgn sahabt2... jika org lain brhibur dgn mndengr lgu, tgk filem, bca novel. tp aku suka mghiburkan htku dgn ilham dan inspirasiku...

No comments:

Post a Comment